Katkıda bulunmak için:

Fotoğraflarınızla katkıda bulunmak için e-mail adresimiz: kahveciguzelleri@gmail.com

15 Ağustos 2012 Çarşamba

FİLTRENİN GÜCÜ ADINA


Filtre kahve merakim, lisede okurken yaz tatillerinde İzmir'de, Nato askerlerinin girebildigi bir AVM'de calistigim gunlere dayanir. O yillarda "neskafe" olarak bildigimiz instant(çözülebilir) kahve bile ulkemize yeni yeni gelmisken, ictigim o filtre kahve ile kahveye olan sevgim boyut degistirdi diyebilirim. Gelgelelim okullarin acilmasina yakin gorevim bitip AVM'den ayrilinca uzunca bir süre filtre kahveyle yollarimiz kesismedi. Ta ki kuponla tencere tava veren gazete furyasi baslayana kadar. Falanca gazete, filanca adet kupona cay/kahve makinesi verecek haberini gorunce atladim tabii. Buyuk bir sabirla kuponlari biriktirdim, makineye kavustum. Kavustum kavusmasina da, makineye koyacak ne kahve var, ne de filtre :) Zaman zaman yurtdisina giden ese dosta siparis veriyordum, sonra az da olsa bazi buyuk marketlerde satilmaya baslandi. Sonraki yillarda Starbuck's Turkiye'ye geldi, makineleri satilmaya baslandi. Evde de filtre kahve icmeye merakli kahveseverlerin olmazsa olmazi oldu makineler ve kahveler.

Ben nacizane Tchibo geldiginden beri onun kahvelerini tercih ediyorum. Starbuck's'a gore icimi cok daha yumusak kahveleri var. Bazen hazir paketlenmis, bazen magazada cekirdekten alip öğütüyorum. El netice guzel bir filtre kahve de Türk kahvesi kadar keyif verebiliyor bana. Yaninda ufak bir atistirmalik, bir kitap, hayata dair mutlu bir bakis. İste kisacik bir zamana sığdırılabilecek bir huzur anı...

3 yorum:

  1. Sanırım Filtre kahve benim de aşkım:) İşyerinde odamda köşede duran masada sabahleyin usul usul inişi yok mu demliğe doğru... Kokusu tüm odamı sarıyor. Sabah günaydınlarım kahvaltıda çayla başlasa da, çalışmamın olmazsa olmazı.
    Güzel bir kahve hikayesi olmuş. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. filtre kahvenin benim de kalbimde büyük yeri var :)

    YanıtlaSil
  3. filitre kahve başka büyük yok deyeçektim bizim türk kahvesine ne oldu derseniz diye çekindim.lakin 2 senedir bu kahveye dadanmış durumdayım bir ayin gibi oldu kahve saatimiz var hemde balkon keyfiyle beraber.Büyük marketler de satılıyor ama bazıları süzen poşet satmadığı için raf beklemek zorunda kalıyor. makinelerine gelince ilk aldığımız makinenin camı kırıldı yedek yok dediler aynen yeni makine almak için çarşıya koşturduk soluk soluğa akşam saatine yetiştirdik.fal kapatılmıyor ama genede çok güzel lezzetde bir kahve.

    YanıtlaSil